14 грудня 2014


Тестові завдання з української літератури для учнів 11 класу

  1.   Як     називалася організація пролетар­ських письменників?
 а)'Гарт";б)"Забой";в)"Ланка";г)ВУСПП;ґ)"Аспис".
2. До якого мистецького угруповання належав М.Рильський?
а)неокласиків;б) футуристів.;в)імпресіоністів;г)неоромантиків;
3. Фатальну роль у літературній дис­кусії відіграли
а)постанова ЦК КПУ(б);б)рішення ВУСПП;
в)лист до М.Шумського;г)лист Сталіна;'ґ) саморозпуск ВАПЛІТЕ.
4.Як називалася організація селян­ських письменників,створена в1923 р.?
а) "Плуг";б)"Молот";в)"Гарт";г)"Забой"; ґ) "Молодняк".
   5.Хто з перерахованих письменників належав до групи неокласиків?
а)В.Сосюра;б)В.Поліщук;в)П.Филипович;г)П.Тичина;ґ) В.Підмогильний.
   6. Вкажіть роки, якими окреслюється літературна дискусія.
а)1924-1925;б)1925-1927;в)1925-1928; г)1926-1928;ґ)  1921-1924.
7. Як називався театр Леся Курбаса?
а)"Березіль";б)"Березілля";в)"Березень";г)"Березоль";ґ) "Бразолій".
   8.У якому році створена організація ВАПЛІТЕ?
а)1923 ;б)1924; в)1925; г)1926; ґ) 1927.
9.         Ранні твори П. Тичини належать до     
 а)неоромантизму; б)символізму;в)футуризму;сюрреалізму;  ґ)неокласицизму.
10. Хто з письменників не входив до неокласиків
а) М.Рильський, б )П. Филипович, в)  П. Тичина г )М.. Зеров
11 Уривок уривок поезії Миколи Зерова написано:
І недаремно вихваляють гіди    Красу твою, твій найдорожчий дар
Синіють води, зеленіє яр,    І стелються сліпучі краєвиди.
а) хореєм б) ямбом в)дактилем  г) анапестом
12  Установіть відповідність
Художній засіб
1метафора
2 епітет
3 порівняння
4  риторичне звертання


Приклад
А  Поважно  гомонять  старі каштани
     І  в  небо  зносять  міріади  свіч. 
Б    І в поводі прозорого каміння
      Зелені луки — як розлогий став.
В  Але, мандрівче, тут на пісках стань,
        Глянь на химери бароккових бань,
Г     Оця гора зелена i дрiмлива
Д      До тебе тислись войовничі готи
        І Данпарштадт із пущі виглядав.




1.Укажіть назву течії в літературі і мистецтві, яка з'явилася значно пізні­ше занепаду класицизму як літературного напряму і знайшла свій вияв у використанні античних тем і сюжетів, міфологічних обра­зів і мотивів
А імпресіонізм;  Б експресіонізм   В неоклассицизм  Г неоромантизм
2.  Навколо якого київського видавництва групувалися неокласики ?
А«Слово»;   Б «Книга»  В «Київ»;  Г «Дніпро»
3. Хто з письменників не входив до неокласиків
А Максим Рильський,    Б Павло Филипович,   В  Павло Тичина   Г Микола Зеров
4.  Микола Зеров належав до
А Київської школи  Б шістдесятників  В неокласиків   Г  «Празької школи»
5.Жанр лірики «Київ-традиція»
А інтимна   Б пейзажна   В філософська   Г громадянська
6. Тичина  вів у сонячні комуни
А «Плуга»  Б «Гарт»  В неокласиків   Г «Слово»
7.Ліричний герой описує красу
А каштанів  Б акацій   В Києва    Г Чернігова
8. І в наші дні Київ  зберіг
А чар-отруту     Б чар-зілля  В красу   Г привабливість
9. За жанром поезія «Київ-традиція»
А  ода  Б сонет  В баллада   Г елегія
10   Провідним мотивом вірша «Київ-традиція» є
А   усвідомлення історичної ролі Києва, його визначального місця в нашій історії.
Б   роль митця у розвитку культурних традицій киян
В безмежна вдячність матері й рідному місту
Г віра в неминучий розквіт України
11 Прочитайте уривок поезії Миколи Зерова
І недаремно вихваляють гіди
Красу твою, твій найдорожчий дар
Синіють води, зеленіє яр,
І стелються сліпучі краєвиди.
Твір написано
А хореєм    Б ямбом     В дактилем     Г анапестом

12  Установіть відповідність
Художній засіб
1метафора
2 епітет
3 порівняння
4  риторичне звертання


Приклад
А  Поважно  гомонять  старі каштани
     І  в  небо  зносять  міріади  свіч. 
Б    І в поводі прозорого каміння
      Зелені луки — як розлогий став.
В  Але, мандрівче, тут на пісках стань,
        Глянь на химери бароккових бань,
Г     Оця гора зелена i дрiмлива
Д      До тебе тислись войовничі готи,
        І Данпарштадт із пущі виглядав.



1 Максим Рильський належить до
А Київської школи поетів   Б Нью-Йоркської групи   В неокласиків    Г Шістдесятників
2.У якому віці М.Рильський випустив свою першу поетичну збірку «На білих островах»  ?
А 15 років   Б 17 років   В 19 років    Г 30 років
3.Хто з письменників не входив до неокласиків
А Максим Рильський,    Б Павло Филипович,    В  Павло Тичина     Г Микола Зеров
4. У якому творі Рильського звучить ідея: Бог, природа і ліричний герой -  єдине, гармонійне ціле?
А «Солодкий світ!»  Б «Молюсь і вірю...». 
В «Яблука доспіли»  Г «Слово про рідну матір»
5. Яку думку передає Рильський у строфі  
В тобі, мистецтво,— у малій картині,
Що більша над увесь безмежний світ!
Тобі, мистецтво, і твоїй країні
Я шлю поклін і дружній свій привіт?
А   мистецтво для поета — окремий світ, набагато більший за світ зовнішній
Б    треба пройти довгий шлях мук нерозуміння, щоб відкрити для себе «солодкий світ»
В  голуби в небі, дзвінкий сміх коханої людини поруч, вітер, простір, води — хіба це не щастя?
Г     пора достигання плодів – пора щедрості і краси
6. Визначте художньо-виражальний засіб, використаний Рильським у фрагменті
Чи янголи нам свічі засвітили
По довгих муках безсердечних літ,
Чи ми самі прозріли й зрозуміли
Солодкий світ?
А метафора   Б епітет   В порівняння    Г риторичне запитання
7. За жанром поезія ««Солодкий світ»»
А  ода   Б сонет   В баллада    Г елегія
8 Укажіть назву модерністського напрямку,ознаки якого простежуються у творчості
М. Рильського ?
А  імпресіонізм   Б експресіонізм   В неоромантизм   Г некласицизм
9. Укажіть вид римування у творі  «Солодкий світ».
А  перехресне   Б суміжне   В кільцеве   Г білий вірш
10. До якої класичної форми звертається Рильський упродовж свого творчого життя
А сектина   Б терцет  В рондель   Г сонет
11. Установіть відповідність між наведеними рядками і назвою твору Рильського
1. Кленусь тобі, веселий світе,
 Кленусь тобі, моє дитя.
 Що буду жити, поки жити
 Мені дозволить дух життя!

2. Узори надвесняних тонких віт.
 Твій погляд, ніби пролісок несмілий.
Немов трава, що зеленить граніт,
Неначе спогад нерозумно-милий...
Солодкий світ.

3. В тобі, мистецтво, у тобі одному
Є захист: у красі незнаних слів,
У музиці, що вроду, всім знайому,
Втіляє у небесний перелив

4. Яблука доспіли, яблука червоні!
Ми з тобою йдемо стежкою в саду.
Ти мене, кохана, проведеш до поля,
Я піду — і, може, більше не прийду

А «Яблука доспіли, яблука червоні»   Б «Солодкий світ»
В «Молюсь і вірю»                                 Г  «Коли усе в тумані життєвому…»

12. Установіть відповідність між наведеними рядками і художньо-виражальним засобом, використаним Рильським у фрагменті
1. Твій погляд, ніби пролісок несмілий.
Немов трава, що зеленить граніт,
Неначе спогад нерозумно-милий...

2. Шумлять щасливі води,
І грає вітер навкруги,

3. Кленусь тобі, веселий світе,
Кленусь тобі, моє дитя.

4. І ти смієшся, й даль ясніє,
І серце б'ється

А анафора       Б  полісиндетон      В порівняння        Г  епітет




1. Роздуми ліричного героя про те, що людське життя для історії — це тільки мить, для людини —це радощі й страждання ,і про них навряд чи напишуть майбутні історики звучать у поезії Плужнива
А «Для вас, історики майбутні»                    Б «Річний пісок, слідок ноги твоєї…»
В «Ніч... а човен — як срібний птах!..»        Г«Вчись у природи творчого спокою...»
2.  Хто є адресатами болючих рядків
Для вас,
Наш біль — рядки холодних слів!
О золоті далекі будні
  Серед родючих вільних нив!
А  історикі  майбутні      Б  сучасний авторові читач
В  митці                            Г майстри художнього слова
3. Установіть вид римування у строфі
Якийсь дідок нудний напише, —
Війна і робітничий рух...
О, тихше!
- Біль не вщух!
А перехресне   Б суміжне   В кільцеве     Г білий вірш
 4.   Філософська думка про те, що взірцем для творчої людини має бути природа, утверджується у поезії
А «Для вас, історики майбутні»                       Б «Річний пісок, слідок ноги твоєї…»
В «Ніч... а човен — як срібний птах!..»           Г«Вчись у природи творчого спокою...»
5 Поезія «Річний пісок, слідок ноги твоєї…» - взірець
А пейзажної лірики             Б громадянської лірикр
В інтимної лірики                Г філософської лірики
6 Прочитайте уривок поезії  Є. Плужника
 Не заблукають з хуторів лелеки, -
Хіба що вітер хмари нажене...
О друже мій єдиний, а далекий.
Який тут спокій стереже мене!
Твір написано
А хореєм   Б ямбом     В дактилем   Г анапестом
7. Визначте художньо-виражальний засіб, використаний Плужником у фрагменті
Мудро на землі.
Як від озер, порослих осокою.
Кудись на південь линуть журавлі.
А метафора  Б епітет   В порівняння   Г риторичне запитання
8. Ознаки душевного стоїцизму
А  усвідомлення зовнішнього спокою, урівноваженості
Б  усвідомлення краси природи
В  усвідомлення національної свободи
Г усвідомлення свободи слова
9. Ліричний герой поезії «Річний пісок, слідок ноги твоєї…», споглядаючи осінній пейзаж, пригадує
 А  хвилини, проведені з коханою.     Б  відпочинок на березі ріки
В  літній вечір    Г  на  березі ріденький ліс...
10.  Яку думку передає Плужник  у строфі  
Вір і наслідуй. Учневі негоже
Не шанувати визнаних взірців,
Бо хто ж твоїй науці допоможе
На певний шлях ступити з манівців?
А світ такий  глибокий і й незбагненний, але в цьому його краса й привабливість
Б  кохання — це те велике, чим варто дорожити, що треба берегти.
В   людське життя -  це живий біль, жива рана, і не треба її ятрити порожніми фразами.
Г потрібно і вчитися у природи, прислухатися до свого серця, своєї натури як частки цієї природи, щоб не схибити, не піти манівцями.
11. Установіть відповідність між наведеними рядками і назвою твору Євгена Плужника
1. Вір і наслідуй. Учневі негоже
    Не шанувати визнаних взірців,
    Бо хто ж твоїй науці допоможе
    На певний шлях ступити з манівців?
2. Немов ласкаві вересневі феї
    Спинили час, — і всесвіт не тече...
    І навіть цей слідок ноги твоєї
     Вже не хвилює серця і очей...
3.  I над нами, й пiд нами горять свiти...
     I внизу, i вгорi глибини...
     О, який же прекрасний ти,
     Свiте єдиний.
  4.  Забудь про ті натхненні свята.
       Що в них росила землю кров!
      Мовчи, мовчи, душе підтята,
       —        Агов!
А  «Для вас, історики майбутні»
Б  «Річний пісок, слідок ноги твоєї…»
В  «Ніч... а човен — як срібний птах!..»
Г  «Вчись у природи творчого спокою...»
12. Установіть відповідність між наведеними рядками і художньо-виражальним засобом, використаним Є. Плужником у фрагменті
1. І твій слідок малий — такий великий,
    Що я тобі й сказати б не зумів!
 2   Не заблукають з хуторів лелеки, -
    Хіба що вітер хмари нажене...
3.     Нiч... а човен -  як срiбний птах
       (Що слова, коли серце повне!)
4.   О, золоті далекі будні
     Серед родючих вільних нив! 

А метафора   Б  оксиморон   В порівняння    Г  епітет


Завдання 1-8 мають по декілька варантів відповідей. З яких одна правильна. Кожна правильна відповідь оцінюється 0,5 бала
1. Фатальну роль у літературній дис­кусії відіграли
А  постанова ЦК КПУ(б);   Б   рішення ВУСПП;
В   лист до М.Шумського;   Г    лист Сталіна;'
Д   саморозпуск ВАПЛІТЕ.
            2. Ранні твори П. Тичини належать до
А  неоромантизму;    Б  cимволізму;   В футуризму;   Г  сюрреалізму;  Д  неокласицизму.
3. Укажіть назву  течії в літературі і мистецтві, яка з'явилася значно пізні­ше занепаду класицизму як літературного напряму і знайшла свій вияв у використанні античних тем і сюжетів, міфологічних обра­зів і мотивів
А  імпресіонізм;   Б експресіонізм  В неоклассицизм   Г неоромантизм
4 . Микола Зеров належав до
А Київської школи   Б шістдесятників   В неокласиків   Г  «Празької школи»
5. Визначте художньо-виражальний засіб, використаний Рильським у фрагменті
Чи янголи нам свічі засвітили
По довгих муках безсердечних літ,
Чи ми самі прозріли й зрозуміли
Солодкий світ?
А метафора   Б епітет   В порівняння   Г риторичне запитання
6. До якої класичної форми звертається Рильський упродовж свого творчого життя
А сектина   Б терцет   В рондель   Г сонет
7.  Прочитайте уривок поезії  Є. Плужника
Не заблукають з хуторів лелеки, -
Хіба що вітер хмари нажене...
О друже мій єдиний, а далекий.
Який тут спокій стереже мене!
Твір написано
А хореєм   Б ямбом    В дактилем    Г анапестом
8.  Яку думку передає Плужник  у строфі  
Вір і наслідуй. Учневі негоже
Не шанувати визнаних взірців,
Бо хто ж твоїй науці допоможе
На певний шлях ступити з манівців?
А світ такий  глибокий і й незбагненний, але в цьому його краса й привабливість
Б  кохання — це те велике, чим варто дорожити, що треба берегти.
В   людське життя -  це живий біль, жива рана, і не треба її ятрити порожніми фразами.
Г потрібно і вчитися у природи, прислухатися до свого серця, своєї натури як частки цієї природи, щоб не схибити, не піти манівцями.
Завдання 9-11 має на меті встановлення відповідності.
Кожна правильна відповідь – 2 бали.
9. Установіть відповідність між наведеними рядками і назвою твору Євгена Плужника
1.   Забудь про ті натхненні свята.
       Що в них росила землю кров!
      Мовчи, мовчи, душе підтята,
       —        Агов!
2.Немов ласкаві вересневі феї
   Спинили час, — і всесвіт не тече...
   І навіть цей слідок ноги твоєї
   Вже не хвилює серця і очей...
3.  I над нами, й пiд нами горять свiти...
     I внизу, i вгорi глибини...
     О, який же прекрасний ти,
     Свiте єдиний.
4. Вір і наслідуй. Учневі негоже
   Не шанувати визнаних взірців,
   Бо хто ж твоїй науці допоможе
    На певний шлях ступити з манівців?

А «Для вас, історики майбутні»                       Б «Річний пісок, слідок ноги твоєї…»
В «Ніч... а човен — як срібний птах!..»            Г«Вчись у природи творчого спокою...»
10. Установіть відповідність між наведеними рядками і назвою твору Рильського
1. Кленусь тобі, веселий світе,
 Кленусь тобі, моє дитя.
 Що буду жити, поки жити
 Мені дозволить дух життя!
2. Узори надвесняних тонких віт.
 Твій погляд, ніби пролісок несмілий.
Немов трава, що зеленить граніт,
Неначе спогад нерозумно-милий...
Солодкий світ.
3. В тобі, мистецтво, у тобі одному
Є захист: у красі незнаних слів,
У музиці, що вроду, всім знайому,
Втіляє у небесний перелив
4. Яблука доспіли, яблука червоні!
Ми з тобою йдемо стежкою в саду.
Ти мене, кохана, проведеш до поля,
Я піду — і, може, більше не прийду

А «Яблука доспіли, яблука червоні»       Б «Солодкий світ»
В «Молюсь і вірю»                                      Г  «Коли усе в тумані життєвому…»
11.Установіть відповідність
Звуковий засіб
1асонанс   2 алітерація   3 анафора    4 епіфора
Визначення
А   повторення однакових голосних звуків у рядку чи строфі, що надає рядку благозвучності, підсилює музичність
Б   повторення однакових висловів, слів чи звукових сполучень у кінці віршових рядків або строф з метою посилення виразності й музичності
В   використання слів, зокрема й вигуків, фонетично близьких до природних звуків
 Г   повторення однакових або подібних за звучан­ням приголосних звуків у віршовому рядку чи строфі для підсилення звукової або інтонаційної виразності
Д   повторення окремих слів чи словосполучень на початку віршових рядків, строф чи речень
 Завдання 12 відкритої форми. Дайте відповіді на запитання
Висвітліть художній світ лірики М. Рильського в 20-ті роки в контексті творчості поетів-неокласиків


Тестові завдання (Остап Вишня)
1. Справжнє ім’я та прізвище Остапа Вишні
А Павло Грабовський   Б Олег Ольжич
В Павло Губенко
2. Остап Вишня народився
А с.Чаплинка на Херсонщині   Б м.Носівка на Чернігівщині
В на Полтавщині в хуторі Чечва
3. Малого Остапа відправили до школи пізнавати науки
А у 5 років     Б у 6 років   В у 12 років
4. Початкову освіту здобув
А у сільській школі   Б у Полтаві   В у м. Грунь
5. Який жанр започаткував Остап Вишня
6. Здобув професію
А фельдшера
Б бухгалтера
В хірурга
7. Перші твори підписував ім.»ям…
8. Художній троп гуморески    «Моя автобіографія»
9. Уперше з’явився псевдонім «Остап Вишня»
А у газеті «Селянська правда»
Б «Зоря»
В «Вільний голос»
10. Гумореска «Моя автобіографія» була надрукована
А у журналі «Книгоспілка»
Б у журналі «Слово»
В у журналі «Село і люди»
11. Слова з гуморески Остапа Вишні «У мене немає жодного сумніву в тому, що я народився… мати сказала, що мене витягли з колодязя, коли напували корову Оришку» належать
А Діду Свириду з гуморески «Зенітка»
Б Остапу Вишні з гуморески «Моя автобіографія»
В Остапові Вишні з гуморески «Сом»
12. Остап Вишня був письменником
А реалізму
Б романтизму
В гумористично-сатиричного жанру


2 коментарі:

  1. жаль нема відповідей

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Якщо Ви самі спробуєте знайти відповіді, то краще запам*ятаєте матеріал.

      Видалити